Blog

Grafika rastrowa i wektorowa — to warto wiedzieć!

Srebrny laptop z kolorowymi grafikami na ekranie - czym różni się grafika wektorowa od rastrowej?

Każdy, kto zajmował się grafiką komputerową, spotkał się z pewnym zjawiskiem występującym podczas skalowania pliku. Niektóre obrazy przy zmianie rozmiaru tracą na jakości — krawędzie stają się nieostre, a przy dużym powiększeniu nie można nawet stwierdzić, co znajduje się na zdjęciu. Inne grafiki natomiast mogą być dowolnie powiększane i pomniejszane — niezależnie od skali tego procesu nie tracą na jakości. Rozwiązanie tej zagadki stanowią dwa pojęcia: grafika wektorowa i rastrowa. Czym się charakteryzują, co je różni i gdzie znajdują zastosowanie? Grafika …

Czytaj dalej

Druk ekosolwentowy a solwentowy — czym się różnią?

Druk solwentowy to jeden z najpopularniejszych sposobów na wydruk wielkoformatowy. Z powodu jego niekorzystnego wpływu na środowisko, coraz częściej rekomenduje się bardziej ekologiczną wersję — tzw. ekosolwent. Zapoznaj się z charakterystyką obu metod i sprawdź, gdzie są najczęściej stosowane. Czym jest druk solwentowy? Druk solwentowy jest częściej w języku potocznym znany jako druk wielkoformatowy. Cechą charakterystyczną tej metody druku jest wykorzystanie rozpuszczalników, które mają duży wpływ na właściwości wytrzymałościowe powstałego druku. Należy wiedzieć, że w zależności od stężenia rozpuszczalnika rozróżniamy trzy rodzaje druku solwentowego: twardy …

Czytaj dalej

CMYK a RGB – który tryb stosuje się w druku?

RGB i CMYK to dwa najczęściej spotykane modele kolorów. O RGB zazwyczaj mówimy w kontekście kolorów na ekranie urządzenia elektronicznego (np. na monitorze). Natomiast CMYK to paleta barw wykorzystywana w druku. Co warto wiedzieć o tych dwóch modelach nazywania kolorów? Co to CMYK? Przede wszystkim należy wiedzieć, że CMYK jest zestawem czterech podstawowych kolorów dla farb drukarskich stosowanych powszechnie w druku. Oznacza to, że z tym określeniem spotkamy się podczas wymiany atramentów i tonerów w drukarkach. CMYK to jednak również przestrzeń barw …

Czytaj dalej

Folie flex i flock – małe kompendium wiedzy

Dzięki zdobyczom technologicznym, możesz obecnie w stopniu większym niż dotychczas personalizować dowolny materiał. Czy jest to limitowana seria czapek z jakiejś okazji, czy promocyjna torba ekologiczna, czy nawet masowa seria koszulek z logo firmy – jesteś w stanie umieścić na materiale praktycznie wszystko. Obok tak tradycyjnych metod znakowania jak haft, powstały też te nowoczesne – sitodruk, tampodruk, czy termotransfer z wykorzystaniem folii flex i flock. Dziś zajmiemy się właśnie tymi ostatnimi metodami, które dzięki swoim zaletom stały się bardzo popularne w …

Czytaj dalej

Nadruki na odzieży: na co zwracać uwagę?

Nadruki na ubraniach to stosunkowo nieskomplikowany sposób, aby stworzyć nośnik reklamy i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Logo czy nazwa firmy na koszulkach lub czapkach to idealna forma promocji. Jeśli ktoś regularnie nosi odzież z naszym nadrukiem, zasięg odbiorców marki cały czas się poszerza, a sam nadruk (np. logo czy hasło) staje się łatwiej zapamiętywany. Identyfikacja marki dotyczy również odzieży roboczej - koszule czy koszulki z logo to nieodłączny element współczesnej firmy, która dba o swój spójny wizerunek. Na co zwracać uwagę podczas wykonywania …

Czytaj dalej