Ciekawe pomysły na nadruki oraz czego nie powinniśmy na nich zamieszczać

Możliwość wybrania własnego nadruku pozwala stworzyć coś wyjątkowego, np. oryginalną koszulkę, której na próżno szukać w tradycyjnych sklepach. Co więcej, jeśli przy znakowaniu odzieży wykorzystamy możliwości oferowane przez nowoczesne technologie, m.in. termotransfer, uzyskamy unikatowy, a zarazem niezwykle trwały przedmiot z wysokiej jakości grafiką.

Skąd jednak czerpać pomysły? Czym warto się inspirować, a czego lepiej nie zamieszczać na nadrukach? Oto kilka wskazówek dotyczących oryginalnych koncepcji na grafiki!

Motywacyjne hasła

Nic nie przyciąga uwagi w taki sposób jak pozytywne hasło umieszczone na koszulce, kubku czy innym gadżecie codziennego użytku. Motywacyjne slogany mogą odnosić się do wielu dziedzin — dotyczą m.in.: nauki, pracy, wychowania dzieci, sportu, diety czy samorozwoju. Aby jednak nadruk z motywacyjnym hasłem faktycznie się sprawdził, warto zdecydować się na tekst o niezwykle pozytywnym, nawet niekiedy zabawnym wydźwięku. Rozkazy, zakazy czy negatywne emocje raczej nie sprawdzą się jako nadruk. Krótki, chwytliwy i pozytywny slogan będzie tym, co z pewnością pozwoli stworzyć unikatowy nadruk, który przy okazji przyciągnie spojrzenia i pobudzi do działania.

Zainteresowania

Każdy ma jakieś hobby – od tych standardowych, po bardziej niespotykane zajęcia. Dlaczego więc nie wykorzystać tej tematyki w celu stworzenia ciekawych nadruków? Warto inspirować się swoją pasją, by stworzyć unikatowe grafiki. Już typowe zainteresowania, takie jak czytanie książek, kino czy muzyka, są kopalnią inspiracji do znakowania odzieży i innych gadżetów. Z kolei w sytuacji, gdy ktoś uprawia rzadkie, budzące zainteresowanie hobby, tym bardziej świetnym pomysłem będzie zaczerpnięcie inspiracji na oryginalny nadruk z tej dziedziny życia.

Internet

Internet to dziś nie tylko bogactwo treści, ale też inspiracji czy wyznaczania trendów. Dlaczego więc nie wykorzystać ich na nadrukach? Warto śledzić to, czym obecnie interesują się użytkownicy internetu. W tym przypadku najlepszym sposobem będzie obserwacja mediów społecznościowych – to właśnie tam znaleźć można informacje dotyczące tego, co aktualnie najbardziej porusza czy budzi zainteresowanie. Inspiracją mogą być także różnego rodzaju memy, śmieszne obrazki i gify. To właśnie za ich pomocą przedstawiane są aktualne trendy czy emocjonujące tematy.

Popkultura

Popkultura to bardzo szerokie pojęcie — jest właściwie wszystkim, co nas powszechnie otacza. Nie chodzi wyłącznie o typowe wytwory kultury, takie jak książki, filmy czy muzyka, choć oczywiście i one są dobrym źródłem inspiracji. Interesujące motywy na nadruki kryją się niemal wszędzie, dlatego warto być otwartym, ponieważ zarówno w sferze artystycznej, jak i rozrywkowej, można odkryć pomysły na oryginalne nadruki.

Czego nie wolno drukować…

Niestety, nie wszystko, co wpadnie nam w oko, można swobodnie umieszczać na nadrukach. Zdjęcia, grafiki, teksty – to wszystko objęte jest prawami autorskimi, które nie tylko nie pozwalają na komercyjny użytek dzieł, ale także ich rozpowszechnianie w postaci grafik. Kopiowanie zawsze będzie więc naruszać prawa autorskie — podobnie jest ze znakami towarowymi, które zostały zastrzeżone przez firmy.

Uważać trzeba również na cytaty – co prawda istnieje możliwość przytaczania czyichś słów w ramach prawa, jednak w przypadku komercyjnego użytku, ma to uzasadnienie tylko dla nowych dzieł. Co to oznacza w praktyce? T-shirt z nadrukowanym cytatem raczej nie może być uznany za odrębne dzieło, jednak zawsze warto sprawdzać źródło i dokładnie zastanowić się, czy przypadkiem poprzez nadruk nie naruszymy czyichś praw autorskich.

Najnowsze wpisy

Druk cyfrowy – co to?

Drukiem cyfrowym nazywamy nowoczesną technikę pozwalającą przygotować na powierzchni nadruk pochodzący z nośnika danych. Rozwiązanie to jest szybkie, proste i niedrogie.

Czytaj więcej »