Nadruk na koszulce jest bardzo popularną formą reklamy stosowaną przez wiele przedsiębiorstw, a także organizacji pozarządowych. Daje wiele możliwości zastosowań, które są coraz częściej wykorzystywane do różnych celów. Jednak aby osiągnąć zadowalający efekt, a nadruk był trwały i wyrazisty oprócz zastosowanej techniki duże znaczenie ma materiał, z jakiego koszulka została wykonana. Koszulki z nadrukiem są także wykorzystywane jako pomysł na zabawny prezent, jako forma przekazu, czy strój roboczy dla pracowników konkretnej firmy.

Gramatura koszulek- co trzeba o niej wiedzieć?

Koszulka reklamowa tylko wtedy dobrze spełni swoją role, gdy będzie ona odpowiedniej jakości. Bardzo częstym błędem jest kierowanie się przy zakupie tylko u wyłącznie ceną, co sprawia, że nadruk szybko się ściera, nie prezentuje się dobrze, a kolory się rozmywają. O tym czy koszulka sublimacyjna jest przydatna do nadruku świadczy kilka czynników. W powszechnej opinii przyjęło się, że najbardziej znacząca jest jej gramatura. Określając, czym jest gramatura, można pojęcie to zdefiniować jako wyrażony w gramach ciężar metra kwadratowego materiału. Mogłoby się wydawać, że m większa gramatura tym lepsza jakość koszulki, jednak założenie to jest błędne. Koszulki poliestrowe, które świetnie nadają się do wszelkiego rodzaju nadruków, wcale nie mają wysokiej gramatury. Wieloletnie doświadczenie pokazuje, że nie zawsze wysoka gramatura jest gwarancją jakości, jaką ma koszulka sublimacyjna. Bardzo często zdarza się, że koszulka o większej gramaturze bardzo szybko mechaci się i kurczy pod wpływem wysokiej temperatury. Jakość, a tym samym przydatność do nadruku w dużej mierze zależy od tego, z jakiego rodzaju materiału jest wykonany dany produkt.

Nie tylko gramatura ma znaczenie

Dużą popularnością cieszą się koszulki poliestrowe, jak i bawełniane z pewną domieszką poliestru. Jej wybór w dużej mierze zależy od tego, gdzie zostanie ona wykorzystana i w jaki sposób będzie używana. Jednak warto pamiętać, że nawet jeśli koszulka ma służyć tylko i wyłącznie jako gadżet reklamowy, to musi on spełniać pewne standardy, gdyż jest on w pewnym sensie wizytówką firmy. Zamawiając koszulki z nadrukiem dobrze jest, jasno i dokładnie sprecyzować swoje potrzeby, wtedy dużo łatwiej dopasować jej rodzaj do konkretnych wymagań. Wybierając koszulki przeznaczone do nadruku, oprócz gramatury, która nie zawsze ma znaczenie, należy wziąć pod uwagę również takie jej cechy jak:

Znaczenie ma także krój koszulki. Najlepiej sprawdzają się rozwiązanie, gdzie koszulki mają rękawy przyszyte po tzw. łuku, gdyż krój taki zdecydowanie lepiej układa się na sylwetce. Warto zwrócić uwagę także na rodzaj szwów- dobrze, gdy są one dość mocno zagęszczone. W innym wypadku są one nietrwałe, a poszczególne elementy koszulki często się oddzielają od siebie. Nie można zapominać również, że czynnikiem, który również ma duże znaczenie, są indywidualne preferencje, jak i obowiązujące trendy. Szeroki wybór koszulek na rynku sprawia, że każdy może wybrać taką, która spełni jego indywidualne oczekiwania i potrzeby.